europejski rejestr firm - strona główna
strona główna dodaj firmę kontakt Zaloguj się Regulamin
Kategorie
Lokalizacja firm
Szwagro-Matic Paweł Przybyłowski
Motoryzacja i transport » Stacje obsługi
Wszystkie informacje Opis działalności firmy Dane kontaktowe Lokalizacja na mapie
adres: ul. Bukowa 11, 32-083 Szczyglice - Opolskie
telefon: 604068458
Opis firmy
Automatyczna skrzynia biegów jest samochodową skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany.

Skrzynia automatyczna pozwala na bardzo płynną jazdę, optymalizując przełożenie do obrotów silnika. Dzięki temu auta z taką skrzynią osiągają większe przebiegi - silnik jest mniej \"zmęczony\". Najpopularniejsza w Stanach Zjednoczonych, zyskuje popularność także w Europie.

Typowa automatyczna skrzynia biegów nie jest zwykłą skrzynią biegów z automatycznym sterowaniem. Różni się ona konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu - skrzynia manualna posiada bowiem klasyczne sprzęgło, podczas gdy w skrzyniach automatycznych stosowane są inne rodzaje sprzęgieł np. sprzęgło hydrokinetyczne i inne sterowanie. Automatyczne skrzynie biegów oparte na zwykłych skrzyniach i sprzęgłach z dodanym sterowaniem można spotkać w praktyce wyłącznie w samochodach ciężarowych itp.

Skrzynie automatyczne pod względem sposobu sterowania można podzielić na główne grupy:

- skrzynie hydrauliczne

- skrzynie hydrauliczno-elektryczne

- skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym

- skrzynie bezstopniowe

W pierwszej grupie znajdują się skrzynie które na podstawie aktualnych parametrów jazdy i pracy silnika dobierają optymalne przełożenie całkowicie mechanicznie i/lub hydraulicznie. Nie oznacza to \"prostego\" czy \"ubogiego\" sterowania biegami - także regulatory mechaniczno-hydrauliczne biorą pod uwagę szereg parametrów, jak prędkość kół (jazdy), prędkość obrotową silnika, moment rozwijany przez silnik, tryb pracy wybrany przez kierowcę, i szereg dodatkowych blokad.

Druga grupa to skrzynie pierwszej grupy, wzbogacone o elementy sterowania elektrycznego i elektronicznego, co pozwoliło na zwiększenie ilości parametrów i blokad, np. do starszych skrzyń 3 biegowych dodawano w latach 80. czwarty bieg, sprzęgło konwertera (lock-up), układ redukcji biegów (kick-down) itp. funkcje sterowane elektrycznie i elektronicznie, typowo - elektrozaworami włączonymi w układy hydrauliczne skrzyni. Zwiększyło to znacznie ilość parametrów i blokad branych pod uwagę przy sterowaniu biegami.

Trzecia grupa (obecnie powszechna w nowych samochodach) o sterowaniu elektronicznym, to skrzynie w których praktycznie tylko elementy wykonawcze i najważniejsze blokady pozostały mechaniczne i hydrauliczne, natomiast wszystkie funkcje sterowania i kontroli sprawuje układ elektroniczny (typowo - komputer, wyspecjalizowany lub wbudowany w główny komputer silnika), sterując hydrauliką skrzyni za pomocą zespołu zaworów. Charakterystyczną różnicą wzg. drugiej grupy jest to, że za utrzymywanie ważnych parametrów ciśnienia i pracy hydrauliki skrzyni nie odpowiadają już żadne regulatory mechaniczno-hydrauliczne, ale pętla czujniki - komputer - zawory sterujące ciśnieniami np. metodą PWM.

Grupa czwarta, czyli skrzynie bezstopniowe, bazuje na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 8, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów). W miejsce zestawiania przełożeń występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są dość rzadko spotykane w samochodach, za to są montowane w zdecydowanej większości skuterów.
Opis firmy
Automatyczna skrzynia biegów jest samochodową skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany.

Skrzynia automatyczna pozwala na bardzo płynną jazdę, optymalizując przełożenie do obrotów silnika. Dzięki temu auta z taką skrzynią osiągają większe przebiegi - silnik jest mniej \"zmęczony\". Najpopularniejsza w Stanach Zjednoczonych, zyskuje popularność także w Europie.

Typowa automatyczna skrzynia biegów nie jest zwykłą skrzynią biegów z automatycznym sterowaniem. Różni się ona konstrukcją i sposobem przeniesienia napędu - skrzynia manualna posiada bowiem klasyczne sprzęgło, podczas gdy w skrzyniach automatycznych stosowane są inne rodzaje sprzęgieł np. sprzęgło hydrokinetyczne i inne sterowanie. Automatyczne skrzynie biegów oparte na zwykłych skrzyniach i sprzęgłach z dodanym sterowaniem można spotkać w praktyce wyłącznie w samochodach ciężarowych itp.

Skrzynie automatyczne pod względem sposobu sterowania można podzielić na główne grupy:

- skrzynie hydrauliczne

- skrzynie hydrauliczno-elektryczne

- skrzynie hydrauliczne ze sterowaniem elektronicznym

- skrzynie bezstopniowe

W pierwszej grupie znajdują się skrzynie które na podstawie aktualnych parametrów jazdy i pracy silnika dobierają optymalne przełożenie całkowicie mechanicznie i/lub hydraulicznie. Nie oznacza to \"prostego\" czy \"ubogiego\" sterowania biegami - także regulatory mechaniczno-hydrauliczne biorą pod uwagę szereg parametrów, jak prędkość kół (jazdy), prędkość obrotową silnika, moment rozwijany przez silnik, tryb pracy wybrany przez kierowcę, i szereg dodatkowych blokad.

Druga grupa to skrzynie pierwszej grupy, wzbogacone o elementy sterowania elektrycznego i elektronicznego, co pozwoliło na zwiększenie ilości parametrów i blokad, np. do starszych skrzyń 3 biegowych dodawano w latach 80. czwarty bieg, sprzęgło konwertera (lock-up), układ redukcji biegów (kick-down) itp. funkcje sterowane elektrycznie i elektronicznie, typowo - elektrozaworami włączonymi w układy hydrauliczne skrzyni. Zwiększyło to znacznie ilość parametrów i blokad branych pod uwagę przy sterowaniu biegami.

Trzecia grupa (obecnie powszechna w nowych samochodach) o sterowaniu elektronicznym, to skrzynie w których praktycznie tylko elementy wykonawcze i najważniejsze blokady pozostały mechaniczne i hydrauliczne, natomiast wszystkie funkcje sterowania i kontroli sprawuje układ elektroniczny (typowo - komputer, wyspecjalizowany lub wbudowany w główny komputer silnika), sterując hydrauliką skrzyni za pomocą zespołu zaworów. Charakterystyczną różnicą wzg. drugiej grupy jest to, że za utrzymywanie ważnych parametrów ciśnienia i pracy hydrauliki skrzyni nie odpowiadają już żadne regulatory mechaniczno-hydrauliczne, ale pętla czujniki - komputer - zawory sterujące ciśnieniami np. metodą PWM.

Grupa czwarta, czyli skrzynie bezstopniowe, bazuje na różnych rozwiązaniach technicznych, ale główną różnicą jest brak ustawialnych przełożeń (typowa skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 8, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów). W miejsce zestawiania przełożeń występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi lub przekładniami o zmiennym przełożeniu (np. z pasem albo łańcuchem i kołami skośnymi CVT). Z powodu trudności z przenoszeniem dużych mocy i momentów skrzynie takie są dość rzadko spotykane w samochodach, za to są montowane w zdecydowanej większości skuterów.
Oferta firmy
Specjalizacja mojej firmy to automatyczne skrzynie biegów - serwis i naprawa automatycznych skrzyń biegów. Posiadam duże doświadczenie i oferujemy rzetelną i kompleksową obsługę.


W ramach działań serwisowych oferuję remonty automatycznych skrzyń biegów (wszystkich rodzajów) w samochodach osobowych. Specjalizują się także w naprawie bezstopniowych automatycznych skrzyń biegów CVT Multitronic, a także skrzyń biegów Voith i Allison.

Skrzynie Tiptronic, Multitronic, CVT, DSG, Sequentronic, półautomatyczne, Sprintshift, Rozdzielacze napędu, Reduktory 4x4, dołączany elektronicznie napęd tylny, Torsen, Regeneracja Wariatorów CVT, regeneracja przekładni planetarnych Lepelletier, Ravigneaux, Simpson, Wilson, bloki zaworów oraz sterowniki elektroniczne, sprzęgła Haldex

Wykonujemy naprawy automatycznych skrzyń biegów do wszystkich marek samochodów.

Profesjonalny serwis automatycznych skrzyń biegów oferuje państwu :

- Serwis skrzyń biegów 4-6 stopniowych
- Naprawy skrzyń ECVT, Tiptronik, DSG, Multitronik (bezstopniowe).
- Diagnostykę komputerową skrzyń biegów.
- Przeglądy bieżące i wymianę oleju.
Oferta firmy
Specjalizacja mojej firmy to automatyczne skrzynie biegów - serwis i naprawa automatycznych skrzyń biegów. Posiadam duże doświadczenie i oferujemy rzetelną i kompleksową obsługę.


W ramach działań serwisowych oferuję remonty automatycznych skrzyń biegów (wszystkich rodzajów) w samochodach osobowych. Specjalizują się także w naprawie bezstopniowych automatycznych skrzyń biegów CVT Multitronic, a także skrzyń biegów Voith i Allison.

Skrzynie Tiptronic, Multitronic, CVT, DSG, Sequentronic, półautomatyczne, Sprintshift, Rozdzielacze napędu, Reduktory 4x4, dołączany elektronicznie napęd tylny, Torsen, Regeneracja Wariatorów CVT, regeneracja przekładni planetarnych Lepelletier, Ravigneaux, Simpson, Wilson, bloki zaworów oraz sterowniki elektroniczne, sprzęgła Haldex

Wykonujemy naprawy automatycznych skrzyń biegów do wszystkich marek samochodów.

Profesjonalny serwis automatycznych skrzyń biegów oferuje państwu :

- Serwis skrzyń biegów 4-6 stopniowych
- Naprawy skrzyń ECVT, Tiptronik, DSG, Multitronik (bezstopniowe).
- Diagnostykę komputerową skrzyń biegów.
- Przeglądy bieżące i wymianę oleju.
Słowa kluczowe
stacje obsługi, warsztaty samochodowe, skrzynie biegów, stacje obsługi Szczyglice, warsztaty samochodowe Szczyglice, serwis skrzyń biegów, wymiana oleju,
Lokalizacja na mapie
Europejski Rejestr Firm - Twoja firma w Internecie       strona główna | dodaj firmę | kontakt | logowanie | regulamin | polityka prywatnosci |